kämpa..

jag kommer ihåg första träningen för gymnastiken som om de vore igår... jag va fyra år då och så stört glad över att jag kom in i gruppen...
jag va så himla nervös att jag skulle misslyckas. redan då hade mina knän krånglat.. träningarna gick och även åren, jag insåg att de va något jag verkligen ville satsa på. volterna blev svårare, jag blev vigare och allt blev så mycket större. mina handleder gick nästan sönder efter alla försök på att sätta den där flickisen... jag klarade de tillslut och skulle få tävla i de. jag misslyckades på tävlingen, handleden rök och hade uppehåll i ett halvår. började igen, tog de lugnt de första träningarna men ville inte ge upp. min ryggrad blev sne. men fortsatte för jag ville verkligen det. jag tränade varje dag. töjde mig själv tills jag grät. en träning hoppade mitt knä urled. asså fyfan har aldrig lidit så mycket... åkte till akuten, dom drog mitt knä rätt. de gick några dagar och fick tid hos en doktor. han berättade att de va bäst att jag slutade så att de inte skulle bli värre. de va som att allt rasade ihop. alla drömmar jag hade framför mig bara försvann. 7 års kämpade för ingenting.
runt 2 år senare hittade jag något nytt. dans. något så sjukt roligt. något som är mer än bara en sport. något man kan visa känslor med. få fram ord med. de har liksom en betydelse. jag började dansa. tog de inte jätte seriöst i början, gjorde de mest för att de va kul.
men nu de senaste året har jag satsat mer och mer. verkligen kämpat för att komma någonstans. glömde bort mina knän. och nu kom de ifatt mig. och de visste jag skulle hända men trodde att de skulle ta ett tag... men jag tänker inte sluta. jag ska nå mitt mål denna gången.

det jag vill komma fram till är att det finns alltid lite hopp. oavsett hur de ser ut. så ge inte upp, tro på dig själv och att du klarar de. för då är de stor chans att du faktiskt gör de!
never stop :)


så stört trött

okej hejsan
kom hem från stan för en stund sen :)
fick med mig lite saker hem som jag visar senare.
skolan va seg idag med haha men så stört skönt att slippa kryckorna... kunde hämta mina saker själv osv hahha
ska ta en pw sen med mami för måste verkligen börja träna igen...
men vi hörs mer senare :)


someone awesome, some me

hejjjj
va i stan igår med Lovisa :) fick bl.a en as ball tröja med mig hem heheh från gina tricot för 99:-
loooove it!
 
i alla fall, skolan va seg idag.. började med syslöjd och gillar de inte någonstans..
men slipper kryckorna nu i alla fall wihooo
är inte jätte bra på att uppdatera men har inte gjort mycket alls.. mycket plugg och sånt you know
 
onsdag imorgon och har spanskaglosor blööö..
men uppdaterar när de händer något intressant i mitt liv ;)
puss
 

ehm, uppträda?

vi ska uppträda om mindre än två veckor i Hylte på någon festival :)
kommer nog bli grymt får ba hoppas att knät håller, de börjar bli bättre faktiskt! thanks god for that
byggde en dans innan och kom på ganska mycket så de är brao.

i fredags, spelade jag och hannes discobowling med våra kusiner haha stört kul va de! kom sist meeeen tyckte att jag va ganska bra ;)

igår spelade jag, pappa, hannes och Martin, haha, minigolf ;)
jag kom sist där med haha men skyller på knät denna gången hehe
åkte hem till Martin efter de, känns som att de va sjukt länge sen vi träffades...

skola imorgon, inte jätte taggad..
helgen har gått så sjukt fort! men ska duscha, äta, plugga och kolla film resten av kvällen ;)
puss


black & white

dance is my passion, my true love & my whole being

vill verkligen börja träna igen...


Akuten igår, oj

Jag berättade ju om mitt knä?
Igår fick jag hoppa runt på kryckor hela dagen... Hissen i skolan va sönder så fick hoppa upp för alla trappor.. Lovisa fick ta in och ut mina böcker från klassrummet och Anna tog mat åt mig i matsalen, tack tjejer! Haha kände mig som en invalid... Och tack winnie för att jag får låna dina kryckor :*
Iallafall, igår kväll va mitt knä iskallt, det darrade och kunde knappt röra det. Så mamma ringde någon sköterska och hon sa att vi skulle åka upp till akuten. Det gjorde vi, men det skulle ta flera timmar innan vi skulle få hjälp och vi åkte liksom dit vid halv 11... Så jag orkade inte sitta där. Vi åkte hem och tejpade mitt knä istället.
Är hemma från skolan idag för ska till en läkare lite senare och ska inte gå på knät.
Det kan vara mitt korsband som är lite konstigt eller att det har sträckt sig.
Jag har haft problem med båda mina knän innan så detta är inte nytt för mig eller så men hoppas verkligen bara att jag får börja träna snart igen! Det börjar göra riktigt ont i händerna också efter kryckorna, it sucks


någon som vill byta knä?

asså faaaan då...
mitt knä jag gjort ont nu i några veckor så har inte fått träna så idag på idrotten skulle jag försöka att vara med. så knäckte de till när vi sprang så kan knappt gå nu... så de kommer ta ännu längre tid innan jag får träna igen :(
men aja, ska plugga spanska och sen får jag se vad som händer.
och nu när skolan har börjat har jag och Martin knappt någon tid att träffas eftersom att han tränar också...


babblar lite


hemma

vid 1 tog jag, winnie, cissi, julia och lovisa bussen till tylö :)
solade och baaadade, riktigt kul vare och stack vid 4 ungefär för att julia skulle träna. i typ sista sekund bestämde jag, winnie och lovisa att vi skulle laga tacos och kolla bio ;)
så packade as snabbt, duschade och fixade mig och sen stack vi och handla. lagade maten hos winnie, åt, chillade lite sen stack vi till bion. kollade "world war Z", igen... hahha men så stört bra men va lika rädd denna gången, awkward men aa...
lovisa dog typ hahaha
men kom iallafall hem för en stund sen och ska packa de sista och sen ska jag sova, ska åka redan vid halv 10 imorgon så...

fick en jätte fin tröja också av tjejerna från hollister, love it


födeslsedagsbarn

nu har jag drygt en timma kvar på min födelsedag...
men den har varit hur grym som helst! mamma och min lillebror kom in med frukost på sängen. vid halv 1 kom Martin hit med rosor :') och sen vid 5 kom mina mostrar, deras killar, mina kusiner, pappa och mormor och morfar :) fick en massa pengar, ett par converse och en victoria's secret bikini! galet nöjd är jag!
saknar jea däremot, vi brukar alltid vara med på varandras födelsedagar...
men hon får vara med nästa år!
nu ska jag äta lite mer tårta haha och sen ska jag sova tror jag :)
puss och godnatt


bästa

 
så himla bra!

för att imorgon

fyller jag ååååååååår, hehe peace!
ska sticka och handla tills imorgon om en stund med mami och dadi
jag ska baka tårta haha får väl se hur de går... idag har jag inte gjort något speciellt, har typ inte orkat för de har varit så stört varmt, runt 30 grader :o helt galet
imorgon ska de typ bli runt 20 men de blir nog naajs :)
jag har inte jätte mycket att berätta faktiskt haha men vi hörs senare, kramis
 
gammal bild på mig och jea, hade ganska mörkt hår ändå...
 

augusti

hellu allesammans
redan augusti vilket innebär att jag fyller år om tre dagar :D jihaaaa typ
imorgon ska jag med Martin in till stan, han ska ta hål i örat och ville att jag skulle följa med haha för söt ;)
vi ska nog inte träna imorgon tror jag eftersom att Julia och Lovisa fortfarande är i Stockholm, asså dom fick träffa the fooo :( stört avundsjuk fast att jag knappt gillar dom haha...
på lördag ska jag, Cissi, Julia, Lovisa och Winnie hitta på något. vi har funderat på att åka till Göteborg men vi får se :) och sen på söndag fyller jag år så familjen/släkten ska fira mig och Martin ska träffa alla för första gången heh men de går nog bra!
OCH SEN PÅ TISDAG ÅKER JAG TILL ARBOGA!!!! och stannar där tills på måndag :)
så himla kul ska de bli! saknar Julia som bara den gaaah
skönt att lämna Halmstad också..
bara två veckor tills skolan börjar ju, vart tog sommarlovet vägen? tiden har gått sjukt fort... :/
men får hoppas att augusti blir bra och att skolan inte blir för jobbig...