2013

2013 har varit ett så sjukt bra år, fast med så stört många motgångar.
träffat nya människor som jag nu ser som min familj. dansat som aldrig förr. skadat knät, något rejält. ändrat åsikter. ändrat synvinkel på dans. vinglat genom "ska jag" och "ska jag inte".
blivit kär, funnit min första kärlek, gått igenom ett "breakup". skrattat som att de inte fanns något annat val, gråtit floder.
haft en helt fantastiskt tid med mina nära och kära. ni vet vilka ni är!
haft en helt amazing sommar, blivit brun, badat, ätit haha.

men, jag hade högre förväntningar på de här året. helt klart. de har absolut inte varit de bästa året hittills. glädje är något jag skulle vilja uppnå mer. sluta oroa mig för saker och försöka känna mig säker i mig själv. försöka att inte jämföra mig med alla andra. och jag tror att de ska vara mina nyårslöften 2014.
försöka fokusera på de som är viktigt och på de som gör mig glad. skita i allt annat. skita i de personer som bara finns till men som inte gör någon nytta i mitt liv. 
vill tacka mina fina vänner som har funnits för mig, gått vägen med mig igenom 2013 och som aldrig har slutat tro på mig. hade aldrig någonsin klarat de utan er.




Liten del av uppvärmningen, ballt


shopping!!!!!

shoppade hur mycket som helst innan! min plånbok gråter haha, men helt klart värt det! tänkte att jag ska lägga ut på de jag köpte och på mina julklappar när jag kommer hem igen från Arboga. blir nog smidigast så?
var och shoppade i ganska många timmar och ikväll ska vi ha spakväll och kolla film, myyys! :)
känner att jag faktiskt inte har så mycket att blogga om, så vi hörs!
ni får en låt istället :*
 

Juldagen och Arboga

hejsan på er! sitter hos Julia nu i Arboga och skypar lite. hoppas att ni hade en bra julafton igår, det hade jag iallafall! tyvärr så kan jag inte visa några bilder eftersom att jag bloggar från Julias dator men de kommer upp en annan dag. Julia och hennes föräldrar kom och hämtade mig vid halv 5 och var framme i Arboga vid 10. 
imorgon är det mellandagsrea och vi ska till Erikslund i Västerås och shoppa lite, hur awesome?! :D
nej men nu känner jag att det jag skriver börjar bli suddigt och att jag inte riktigt orkar skriva mer. 
vi hörs såfort jag har tid och får tillgång till Julias finaste mac.
puss
 

love my gurls

hade tjejkväll igår med mina tjejer. hade de hur kul och mysigt som helst!
tränade först i några timmar och sen åkte vi och handlade mat. senare på kvällen åt vi, dansade, sjöng karakoke, bytte julklappar, kollade film och bara mös. vi köpte även en massa godis, såklart ahha ;)
kanske kan sätta ihop en video från alla videos vi gjorde igår? 







nyduschad

sitter i soffan just nu och har precis duschat.
imorgon är det skolavslutning, finally!!
vi börjar 09.20 men ska vara i skolan redan vid kvart över åtta för att finaste Cissi ska hjälpa mig att fixa mitt hår :)

somnade precis när jag kom hem ifrån skolan och sov i någon timme. är fortfarande ganska trött så ska strax gå och lägga mig. ska bara sätta på en ansiktsmask först så vi hörs imorgon. puss och godnatt!



OOTD


svarta jeans - Gina tricot   rosa blus - ?   kofta - Gina tricot + svarta, låga converse 

två dagar kvar!!!

bara två dagar kvar tills lov!
älskar det här haha :D
hoppas att ni mår bra iallafall, själv har jag lite huvudvärk som jag hoppas går över snart.
idag i skolan tävlade vi lite, kollade film, åt godis och för att brya det hela skrev vi en labbrapport haha...
denna veckan har varit hur lugn som helst!
efter skolan gick jag och Winnie snabbt inom Mc Donalds för att köpa med oss mat och sen tog vi bussen till lokalen. åkte där ifrån vid 7. åt lite, städade rummet och nu har jag precis duschat och dricker min underbara varma choklad. det är helt klart dagens höjdpunkt! ;)

tror jag ska ta en panodil och sedan sova. är ganska trött ändå, godnatt!



Isak Danielson


dejt

efter skolan stack jag och Winnie in till stan en runda och kollade mest runt. när vi väl var hemma igen ville hon gå tillbaka in till stan för att köpa ingredienser till tacos, så det var väl bara att följa med ;)
gick sedan hem till henne igen och åt tills vi hamnade i koma, är så himla mätt!
 
i skolan kollade vi bara på massa filmer en av de var "the impossible", har adrig gråtit så mycket till en film... rekomenderas verkligen!
väldigt onödigt inlägg känner jag men trivs väldigt bra med Winnies mac måste jag säga ahha..
väääldigt gammal bild, typ, men bjuder lite ;)
 

HISS/DISS


+ varmchoklad, dricker det hela tiden nu när det är kallt ute!
+ äkta vänner, sånna som ställer upp när som helst och alltid stöttar mig, ni vet vilka ni är <3
+ studieförbundet vuxenskolan (dansstudion), så många minnen därifrån på bara några månader!
+ min säng, nog den skönaste alltså
+ att det snart är julafton! och att jag snart träffar min finaste bästavän julia!


- att det inte är någon snö ute.. absolut 0 julkänsla 
- falska personer som bara tänker på sig själva. patetiskt
- mensvärk 
- bloggare som inte uppdaterar ofta (ska jag säga hahah)
- att 2013 snart är slut, rätt sorgligt ändå.. eller bara jag som tycker det haha?

another love

gick och la mig igen efter att jag hade ätit frukost. är varken trött eller ledsen. bara skönt att lägga sig i sängen och tänka på hur bra jag egentligen har det. om man bortser från allt det dåliga då ;)
somnade rätt sent igår för att rensa tankarna lite. vaknade runt 11 och har inte gjort någonting sens dess.
ska iväg till lokalen idag med Winnie vid 3. får se hur länge jag stannar, det är ju söndagsträning vid 4-6 och brukar alltid stanna längre.
dock så tränar jag inte så mycket när jag väl är där pga knät. får börja med "riktig" träning igen i februari som jag tror att jag har nämnt innan!
längtar så himla mycket!

Mina bästa från i fredags<3

tänkvärt

har ni tänkt på en sak? att det är kul hur vi tror på exakt samma lögn om och om igen fast med andra ord. hur vi litar på samma person fast att vi vet att allt personen säger bara är en massa meningslösa ord. vi kan älska en person så sjukt mycket att vi aldrig kommer att se deras dåliga sida. men det är sånna vi är. och personen är för bra för att vara sann. vi kommer aldrig att ge upp på personen vi älskar, eller hur? vi kommer aldrig släppa taget om någon vi vill hålla handen med i all evighet. men det kanske är bäst att ändra på det? för i slutändan är det vi som kommer bli sårade. när de egentligen alltid va vi som gjorde något bra. för det är så de går till. vi som verkligen kämpar för något kommer aldrig att få de. oavsett vad vi gör eller hur vi än beter oss.
så varför inte hoppas på de bästa, men förbereda sig för de sämsta redan nu? för vi vet att förr eller senare så kommer det hända. och tyvärr kan vi inte göra något åt det. 
Mypic.

it sucks to be you right now

legat i sängen ett tag nu och lyssnat på spellistan deppskit. rätt konstigt att jag döpte den till de, för låtarna där i får mig att tänka på saker som fick mig att må som bäst. låtarna där i är ju inte skit egentligen, men de blir skit i slutändan när jag "overthinking", förstår ni vad jag menar?

iallafall, igår var det fredagen den 13:de för er som hade missat det. och liksom, den kunde helt klart blivit bättre känner jag. fick reda på en så sjukt många saker som ingen hade sagt förut som förstörde en del. allt blev kaos i mitt lilla huvud. 
idag tänker jag inte göra någonting eftersom att jag mår som jag gör. hade varit kul att åka till lokalen ikväll eftersom att vi ändå har bestämd tid vid halv 6, men inte lika kul att träffa alla andra. det är en ganska lååång historia som jag inte tänker dra här.

nej, måste upp och äta något innan jag svälter. (överdriver seriöst inte.)



idag är en bra dag

har varit på sjukt bra humör idag!
hade ont i knät i skolan så jag trodde att jag skulle börja lipa...
men jag är glad ändå haha :)
har inte gjort så mycket idag faktiskt.
försökte kolla film men det gick inte tydligen. försökte rita lite men de gick inte heller. det slutade med att jag gjorde kullebyttor i sängen och tillsist krockade i väggen, lol.
fick faktiskt med det i en snap, hahah lite kul.
imorgon ska jag träffa Mr. M och sen drar jag och Lovisa till träningen :)
hoppas att ni har haft en rolig dag för det har jag iallafall haha ;)

Finaste julia <3

leopard


helt kär i min mobil just nu, amajgod 
godnatt 

cause all of me loves all of you

tjenixen ;)
sitter i sängen just nu, eller snarare halvt ligger ner och lyssnar lite musik.
efter skolan stack jag in till stan med Cissi och Lovisa. kollade runt lite, fikade och köpte en julklapp till mami.
hahah asså dom brudarna slår de mesta!
NO provet är flyttat ännu en gång och vi ska ha de på måndag istället vilket innebär att jag absolut inte tänker plugga något idag. så stört skönt!

känns som att det är torsdag idag, vet inte riktigt varför(?) nej nu ska jag fortsätta lyssna på All of me - John Legend, puss



underklassbarn

man kan nästan säga att jag är ett "underklassbarn". jag/vi/min mamma har inte råd med vissa saker som en del andra har. 
det är rätt synd att sämtället är indelat så. oftast är det så att "underklassbarnen" är som en kategori. vi som inte har så mycket pengar till annat får umgås med varandra. medan "överklassbarnen" är med varandra.
dock så är det inte så för mig. jag har vänner som jag tycker är överklass. när det gäller vissa saker. och det kan jag säga till dom. jag kan säga att jag inte riktigt känner att jag passar in, vilket är sant. men dom håller ju inte riktgt med. varför? för dom är rädd att såra mig.
men jag vet redan att det är sant.

jag, min mamma och min bror har aldrig varit utomlands tillsammans. jag har haft tur och har fått följa med kompisar, men varken min mamma eller min bror har kommit längre än Danmark liksom.
men ni kanske inte tycker de spelar någon roll? eller?
visst, vi kan hitta på något annat tillsammans. men det är en ganska stor sak att inte kunna prata om en resa man har varit på efter att sommarlovet är slut. jag och min bror kan inte delta i en sån diskussion. vi har än så länge inte sett något annorlunda eller fått uppleva en sån sak. vi kanske inte heller har de dyraste kläderna med de finaste märket eller något annat. och det gör att vi båda hamnar i den här kategorin "underklassbarn".

det jag vill komma fram till haha, är att oavsett om din familj har lite eller mycket pengar så är vi lika mycket värda, eller hur? du ska kunna umgås med vem som helst utan att dom ska tänka på vilken "kategori" du är i. 
det ska inte spela någon roll om du går runt med märkeskläder eller en sopsäck som tröja, för vi alla ser likadana ut på insidan. vi alla har en personlighet som man borde kolla på i förstahand.
men tyvärr finns redan dehär systemet, men ha alltid i baktanken att vi alla är lika mycket värda. oavsett kläder, oavsett om din familj har mycket pengar eller inte och oavsett om dina föräldrar inte har de bästa jobbet. du är lika mycket värd som ett "överklassbarn"


vågar inte blunda

ligger i sängen just nu med musik i öronen och vågar verkligen inte blunda.
drömde en så hemsk mardröm inatt vilket va konstigt eftersom att jag säkert inte har drömt en enda mardröm på flera år!
låter kanske lite tramsigt men varje gång jag sluter ögonen ser jag den här hemska lilla flickan som mördar folk genom att stå helt stilla och stirra på en.
nej fy.
får se när jag somnar, måste ju klara av skolan dom sista veckorna nu!
godnatt 



9 days left

bara 9 skoldagar kvar!! hur skönt?
iallafall, ligger i sängen just nu och lyssnar på en ny drog haha, in your arms - envy.
så galet bra är den, öronorgasm ;)
hade spanskaredovisning idag och ett idrottsprov. det gick väl helt okej antar jag. har bara ett prov kvar nu, på onsdag i kemi. mmnajs...
går inte på kryckor längre iallafall vilket är skönt! riktigt skönt faktiskt!
men får fortfarande inte träna men jag överlever nog.
har faktiskt inte jätte mycket att berätta. så vi hörs :)

att skriva sånt här, är så sjukt kul haha. ni borde prova ;) 

Q/A

Q -

A - så som det ser ut nu ska vi fira jul hemma hos oss vilket är lite ovanligt. vi brukar alltid vara hos mormor och morfar som är en tradition, men det kommer nog bli mysigt ändå!
mitt jullov kommer väl vara som alla andras haha, kommer mysa med massa filar, kolla fim och dricka varm choklad. men den 26 åker jag upp till Arboga med Julia. 6 timmar i en bil med henne, shiet...
men kommer vara där i en vecka ungefär och alltså kommer jag fira nyår med henne och hennes familj!
hur roligt som helst kommer det bli och det var länge sen jag träffade henne också.

hoppas att du fick svar på din fråga! :)

music saves the world


1. Zara Larsson - Uncover Callaway & rosta remix 
2. Lana Del Rey vs. Cedric Gervais - Summertime Sadness
3. Tyga - Wait for a minute
4. Konshens - Happy time
1. Drake - Hold on, we're going home
2. Eminem - Stronger than I was
3. Ken ring - Du och jag 
4. Tyler ward - Baby


söndag

rätt länge sen jag uppdaterade nu men har inte haft tid till det typ.
helgen har varit rätt lugn, som vanligt typ haha..
igår gjorde mamma brunch, hur gott som helst! åkte sedan till lokalen för att det var öppet hus. hjälpte till lite och försökte träna men det gick ingen vidare. hade kul ändå!
tog bussen hem runt halv 7. åt lite och sen kollade jag på film. man behöver inte alltid vara två för att ha de mysigt ;)


idag ska jag iväg på kallas för att fira min kusin som fyllde år igår. innan de hade jag tänkt att plugga lite eftersom att jag har redovisning imorgon. i spanska? kommer nog gå sådär...
ikväll är de "bingokväll" igen, haha synd att jag aldrig vinner något faktiskt...

nyårsklänning


har beställt min nyårsklänning nu och är verkligen jätte nöjd!
längtar tills jag får hem den så att jag kan visa er hur den ser ut ;)

poet eller nåt





storm, igen?

en sjukt bra dag idag faktiskt haha, om man bortser från stormen då ;)
fick reda på att jag fick A på min argumenterande text, min bokrecension och på att läsa! rätt stolt över mig själv faktiskt :)
sista lektionen tog jag, Winnie, Lovisa, Julia, Cissi och Berfin "ledigt" från skolan. Cissi hade fixat något med en fritidsledare så att vi fick rida! men jag kunde inte vara med pga mitt knä men det var kul att titta på också faktiskt ;)
Winnie skjutsade mig hem på cykeln i regn under stormen, höll på att välta flera gånger. rätt läskigt faktiskt...

sitter och kollar på tv just nu och ska snart äta. ska ta fram matten lite också. haha så fult, hade prov idag och blev inte klar. kommer ihåg vissa frågor jag inte kunde så ska plugga på dom nu, rätt smart ändå? ;)
nej men nu är maten klar, puss



ooth


Bloggar sen, plugg som gäller 

because I love Winnie ma babe

Winnie om du ser detta, tack för allt stöd du ger mig hela tiden! hade inte klarat det utan dig 

sitter vid köksbordet nu och har ångest inför provet imorgon. har pluggat ganska länge men det går inte in. det vill inte fastna om ni förstår vad jag menar? kanske är för trött?
har varit trött typ hela dagen och ville verkligen inte gå upp ur sängen imorse. försökte ta en powernap innan men det gick inte så bra, somnade aldrig och tänkte på massa annat. 
lämnade in min spanska inlämning idag, får hoppas på det bästa. kändes faktiskt helt ok.
i helgen sov jag hos min moster och sen lite senare på söndagen var jag i lokalen och träffade dom andra. 
ska hoppa in i duschen nu och den försöka plugga lite till.
hur var er första advent förresten? själv så bakade jag en massa med min moster, hennes kille, min lillkusin och min bror. hur mysigt som helst!