yooo peace bro


-

rädd för att inte kunna ta sig upp efter varje slag.
rädd för att inte kunna slå tillbaka lika hårt.
men det handlar inte om hur hårt du slår.
det handlar om att kunna stå kvar efter så många slag som möjligt.
att kunna hålla kontrollen uppe och att kunna se framåt.
för du kan klara precis vad som helst om du tror på dig själv.
om du litar på dig själv och krigar för dig själv och ingen annan.
du måste göra det för din egna skull.
 
än så länge så har ingen sagt att de kommer bli enkelt, eller hur?
och ingen kommer någonsin säga de heller.
för det är inte enkelt.
det är svårt och ibland ett rent helvete.
men du tar dig framåt, steg för steg.
vissa mindre än andra men du rör i alla fall på dig.
va stolt.
du är inte död än.
du andas.
du lever.
du finns här.
du har tagit dig långt.
och allt är din förstjänst.
personer kommer att vandra vägen med dig, men de kommer aldrig att vandra den åt dig.
så du måste stå stadigt precis som du har gjort innan.
oavsett vad motståndet blir.
för om du har självförtroendet och huvudet högt har du allt som behövs.
personer kommer att hacka på dig, säga att du inte klarar saker men det som verkligen räknas är hur du ser på dig själv och allt annat.
look up. get up, and don't ever give up.

life.


mitt liv just nu.

har fått några kommentarer om att jag ska skriva mer personligt och öppet.
dock är jag inte sån som "tycker" om att skriva om mitt liv eftersom att det har gått upp och ner och vissa tror säkert att jag gör det för uppmärksamhet. men de personer är helt fel ute.
men jag kan göra ett försök?
mitt liv kanske inte är jätte intressant. men mina föräldrar är skilda. jag bor med min mamma och min bror i en lägenhet lite utanför stan.
kontakten med min pappa är inte jätte bra men jag försöker att hålla den uppe. jag har en storebror men vi har bara samma pappa, vilket gör att vi aldrig träffas. saknar jag honom? - ja självklart gör jag det.
däremot kan inte jag släpa efter med min vardag för det.
jag och min mamma står dock riktigt nära varandra. hon har alltid stått upp för mig när det har gällt allt möjligt. socialen, pojkvänner, skolan, motgångar osv...
mina mostrar är också en riktigt stor del av mitt liv. de är som mina systrar och jag kan säga precis allt till de, tur att de är lite yngre så att de förstår också...
 
mina vänner.. ja asså, jag har bara några fåtal som jag verkligen kan lita på. men hellre att ha de så än att jag har hur många som helst men att jag inte kan lita på de?
men ni vet vilka ni är och ni är helt sjukt bra!
min kille är nog den som betyder mest för mig just nu. han är så fin på alla sätt och jag mår som bäst i hans närhet.
 
dansen och sången är något som jag försöker satsa på. dansen är lite svårare eftersom att jag har en knäskada men jag försöker att ta mig igenom de. min doktor vill helst att jag ska lägga ner med dansen för att de bara kan bli värre om jag fortsätter. men vad gör man inte för de man verkligen brinner för?
sången går sådär. jag la ju upp en video där jag sjöng men fick lite för dåligt självförtroende så tog bort den lika fort typ. men jag försöker bygga upp självförtroendet och det går framåt men kanske lite för långsamt.
 
annars så flyter väl min vardag på. visst, det finns dagar då jag bara vill begrava mig själv men jag antar att de flesta har de... men man måste ju försöka se ljuset i tunneln :)
 
 

-coocoo


hemma igen :(

kunde inte sänka musiken haha men ändå..
hemma nu japp, blä


liten del av 17 maj!


lördag it is


onsdag-lördag

har ju sånt "minilov" nu, riktig skönt!
i onsdags då de började haha, fyllde winnie år! så jag och massa goa' tjejer firade henne med mat på Capri och sen hade vi tjejkväll hos mig :) de va jätte kul och vi va lite fler än vad vi brukar! somnade ganska sent och vaknade ganska tidigt haha... på torsdagen sen vid 2 tog jag bussen till jea. det känns som att de va jätte länge sen jag träffade henne med de är de nog inte(?)
haha men ändå... sov hos henne, träffade Linus och någon annan som jag har glömt namnet på hahah lol. men vi hade de riktigt roligt, like always! somnade ganska sent hos henne också. segade nästan hela morgonen haha och sen tog vi bussen till brogård där jag glömde mitt busskort i bussen hahha fail
tog sedan bussen till mig, åt, fixade oss och sen tog vi bussen tillbaka till brogård för att kolla snöstorp-HGH och snöstorp vann, 4-0 haha pinsamt...
vi träffade leila och maya där så vi stack till Anderberg och snackade för de mesta. stack sedan hem till jeas farmor, hade lika roligt där, och nej hon är inte sån gammal tråkig haha hon har humor! :') men vi sov där iallafall, somnade vid 3 kanske. imorse åt vi typ bara godis och har skickat massa på snapchat med roligt folk :)
idag ska jag nog inte göra något, får se?
men vi hörs senare, puss


chubby bunny


aldrig mer...

... börja med en inlämning två dagar innan. så sjuuuukt jobbigt men nu är jag äntligen klar! 13 sidor om kristendomen, fyfan va tråkigt, ärligt.
men iallafall, tränade idag halv 7-8
riktigt rolig träning haha!
har bara pluggat dom två senaste dagarna faktiskt så har inte jätte mycket att säga...
jag saknar min älskling jätte mycket :(
vi har faktiskt en månad på måndag hihi :') och åker till Norge om en vecka, jiiiiha!
men jag orkar inte skriva mer, pusshej


roligaste powerwalken på länge

euw euw euw euw


Stay - Rihanna

har inte riktigt haft självförtroendet så att jag har kunnat sjunga allmänt innan.. vet inte ens om de blev bra nu men aja.. sjöng inte så långt in på låten heller ;)


thanks god

för att frukt finns..!
haha nej men hej :)
är glad idag, vilket är skönt haha och provet idag gick bra, wiho
ska snart in till stan med mami, kolla på skolavslutnings klänning bl.a :)
och nu är de bara 13 dagar kvar tills jag sticker till Norge och firar nationaldagen!
för er som inte vet så är jag "halvt" norsk och när dom firar nationaldagen då är de fest på riktigt ;)
men vi hörs senare, puss


Valborg & 1 maj

Valborg: jag och Julia drog till parken för de va diva där. mötte upp oliver och Martin och va där med dom hela kvällen. träffade annat folk också med jämna mellanrum typ ;) men de va väl helt okej antar jag :)

1 maj: inte gjort så mycket... mest pluggat typ.. var ute och sprang innan också och åt vattenmelon till frukost, gaah :') och har saknat Martin lite haha... solade solarium också! första gången sen mina eksem försvann, blev väl lite brunare typ haha?