Helg!

hejsan, hoppas ni mår bra :)
igår hände inget speciellt förutom att jag fick börja gå på kryckor igen. knät är inte helt bra och måste ta en paus från dansen ett tag. eller ah, typ två månader... :'( haha vill bara börja lipa när jag tänker på det.
men jag hängde med till lokalen och det var absolut inte lika kul att titta på som de är att träna. men det får gå iallafall.
Martin väckte mig idag vid 9, blev ganska sur haha men vi skrev lite och sen somnade jag och vaknade vid 1.
duschade lite snabbt, åt, fixade mig och packade och nu skriver jag det här.
min moster och hennes kille kommer snart och hämtar mig och min bror. vi ska iväg och sen sover vi hos dom inatt och kollar skräckfilm. mys!
imorgon vet jag inte riktigt vad som händer, drar nog till lokalen för måste prata med Kalle om en sak.
men vi hörs!

hold on, we're going home



hejsan på er!
började dagen med ett tandläkarbesök, känns som att hela käften ska trilla av nu iallafall. fick reda på att den 16 januari tar jag bort min tandställning! så himla skönt, längtar som bara den haha :)
efter skolan följde jag med hem till Lovisa och fotade lite. fick inte till en enda bra bild, typiskt haha...
hade tänkt att göra ett tänkvärt inlägg i veckan så håll koll!
men just nu har jag inget mer att säga så ska hoppa in i duschen, puss 

monday



väldigt mycket egobilder känner jag nu och denna bilden är inte ens från idag. för idag är jag fulare än vanligt och då är de illa... kämpade mig upp ur sängen, med en mensvärk som aldrig släpper, för att bara ha en massa tråkiga lektioner. massa prov, inlämningar och redovisningar nu dom kommande veckorna också. inte jätte najs om man säger så... 
helgen var lugn men ändå rolig. i lördags träffade jag först Jea och Oskar en stund och senare på kvällen träffade jag Lovisa, Isac och Niklas.
sov hos Lovisa tills igår och stack iväg till studieförbundet vuxenskolan vid 1 för att ha dansmöte. pratade lite om 2014 och hur vi ska bygga upp kontakten med dansarna i Halland. tränade sedan till halv 6, gick till min moster där en del av släkten på mammas sida var för att äta och spela bingo. alltid lika mysigt fast att jag fortfarande inte har vunnit något på alla gånger..


WEEKEND

äntligen säger jag bara! som jag har längtat haha... dock har jag inte längtat lika mycket efter mensvärken jag lider med just nu, gillar inte att vara tjej ibland asså...
tränade efter skolan, roligt att träffa alla igen! fast att jag träffade dom senast i måndags haha ;)
ligger i soffan just nu och snapar med julia, min finaste babe som jag saknar så stört mycket :( vill lämna Halmstad ett tag känner jag, hade varit så sjukt skönt att komma bort och dra till Arboga igen...
men nope, inte det nej...
men ska lyssna lite musik och sen sova tror jag, är riktigt trött, godnatt :)




I'm back

jag är så stört trött just nu så ska nog lägga mig i sängen och bara lyssna musik hela kvällen, alltså mmmhm.
var på badhuset idag med klassen, simmade 32 längder + livräddning, snacka om att jag knappt orkade stå sen...
skolan var seg idag, bara massa genomgångar och powerpoints i alla ämnen, usch och blö. imorgon är det äntligen fredag!
har inte tränat sen i måndags så det ska bli najs! är så himla skoltrött nu så det är helt sjukt, orkar inte gå upp ur sängen på morgonarna så får muta mig själv med något haha...
nej men nu ska jag faktiskt sova en stund tror jag innan jag ramlar ihop eller något, vi hörs!



STREET STAAAR!

några dansgrupper från street star, åh take me back :(


#fuckcancer


"Jag ber en bön för jag vill inte att du ska dö" 
bästa farmor <3

jag orkar inte mer, vill inte vara kvar talalala

hej på er!
har precis ätit lite och ska snart ta en lång dusch och rensa tankarna lite. efter skolan så åkte jag, Winnie och Lovisa till lokalen för att träna. stretchade mest och snackade, mys. 
snubblade i trappan idag och la all vikt på mitt skadade knä, inte jätte lyckat kanske... 
helgen var rätt lugn, tränade bara och var på bendt bil med Julia. 
har egentligen inte så jätte mycket att berätta så tror jag tar en liten bloggpaus. vi hörs igen då jag känner att jag mår bättre... 



-

när det känns som att mänskligheten stänger dig ute. som att du inte har en egen mening. som att du måste ta alla andras vägar för att passa in.
när du inte längre orkar försöka för att du ändå inte komma någonstans. 
"det är svårt att leva i en värld med perfektion" 



helt död

ligger i sängen just nu och lyssnar på musik. stack och tränade med Winnie vid halv 7. alla andra va ju där, alltså Elvir, Matti, Filip och Alen.
har nog aldrig tränat så hårt som idag, har så jävla ont i hela kroppen just nu och längtar inte tills jag vaknar imorgon asså.. kommer ha sån sjuk träningsvärk i armarna känner jag. 
iallafall det är fredag!! känns inte som det, kanske beror på att jag inte var i skolan idag? skönt är det iallafall :)
imorgon ska jag och Julia dra till bendt bil och kolla lite fotbollsmatcher.
drar direkt till träningen efter det så kommer inte kunna uppdatera speciellt mycket imorgon så ni vet det redan nu ;)



tre i rad(?)

har tre finnar på kinden som sitter i rad så där fick ni förklaringen till rubriken... ;)
ligger just nu i sängen och snapar med ejsaaac. efter skolan så stack jag snabbt in till stan med Winnie och köpte en behandling och B&J, jag som inte skulle äta några sötsaker...
den här behandlingen gör jag och mina babes, Winnie, Lovisa och Julia, för att vi har en sak... men den ska sitta på i 24 timmar iallafall alltså ingen skola för mig imorgon. men rätt skönt ändå, missar inget viktigt eller så.
imorgon efter behandlingen ska vi träna och så kommer min fredag att se ut :)
har bara ätit och kollat film sens jag kom hem från stan.
men vi hörs mer i helgen, puss 

supersmile, lavio 

dansadansadansa

take my hand, I'll teach you to dance. I'll spin you around, won't let you fall down. would you let me lead? you can step on my feet. give it a try, it'll be alright.

heeeej på er! ligger i soffan just nu efter en så stört bra dag! mår så sjukt bra haha, iallafall just nu :)
snapar lite med olika personer också, snapa mig vetja ffeliciiaa.
tränade efter skolan och börjar känna att det går framåt nu. knät håller inte riktigt men orkar inte oroa mig... 
imorgon blir massa lektioner inställda, gööött! vi får olika besök av olika personer typ men de är la helt okej antar jag ;)
är så sjukt trött idag så ska nog gå och lägga mig lite tidigare istället för att ligga med mobilen till halv 12...
har inte jätte mycket att säga till er faktiskt haha.
ska börja göra lite mer videos hade jag tänkt!
men vi hööörs

från skolan igen haha...

100 frågor, wow

Personligt:
1. Ditt fullständiga namn? - Felicia Ellinor Johansson 
2. Vad är klockan just nu? – 16.21
3. Längd? – typ 1.67/68
4. Vikt? – vet inte riktigt 
5. Smeknamn? – Felle haha
6. Vart bor du? – Halmstad
7. Vad gör du på fritiden? – är med kompisar, pluggar och tränar :)
8. Beskriv ditt utseende (hur känner man igen dig)? – ljusbrunt hår, tjejen med ett grönt och ett blått öga och tandställning...
9. Vad är du mest missnöjd med din kropp? – magen 
10. Vad är du mest nöjd med? – ögonen tror jag 
11. Vad har du för uppfattning om dig själv? – rätt snäll av mig, rolig och jag skrattar hela tiden ;)
12. Vad vill du jobba som äldre? – dansare!
13. Hårfärg? – ljusbrunt 
14. Ögonfärg? – grön och blå 
15. Någonting du vill berätta om dig själv, som vi inte vet? – jag hatar fötter, tycker de är så jävla äckligt haha 
16. Kan du själv säga att du ser bra ut? – nja..
17. Hur mycket bryr du dig om ditt utseende? – Rätt så mycket faktiskt!
18. Är det någonting du inte kan strunta i att göra dig i ordning med? – håret hah
19. Någon vana? – Jag smaskar haha
20. Berätta något som du nyss lärt dig? – Kommer inte på något just nu haha 
21. Vad heter din bästa vän? – jag har många bästa vänner ;)
22. Hur många nära vänner har du? - några stycken 
23. Anser du dig själv vara ”känd” i ditt område? – Hahaha absolut inte!
24. Vet många personer vem du är? – Det vet jag inte 
25. Hör man ditt namn på skolan, vet alla vem du är? – haha nesh
26. När var du senast med någon kompis? – i lördags  
27. Känner du dig tvingad att umgås med vissa kompisar? – Nja, ibland
28. Vem sov du senast hos av dina kompisar? – Winnie 
29. Vem sov senast hos dig? – Winnie och Lovisa 

Romantik:
30. Vill du ha ett förhållande? – inte just nu tror jag  
31. Vill du helst att din kille/tjej ska vara äldre eller yngre än dig? – spelar faktiskt ingen roll 
32. Är du kär? – skulle jag inte påstå 
33. Tycker någon om dig mer än som vän? – ja haha :')
34. Är du redo för att satsa på ett förhållande? –
35. Hur långt vill du gå med din tjej/kille? – rätt långt 
36. Tänker du mycket på utseendet hos din tjej/kille? – ja men det är ju inte den största delen 
37. Vågar du säga ”jag älskar dig” i verkligheten? – ajemän
38. Skulle du kunna vara tillsammans med någon på din skola? – Ja
39. I din klass? – tror inte det, alla där är mer som bröder haha 

Från kram till sex:
40. Har du kramat motsatta könet? – Ja
41. Har du någongång bara velat gå fram och krama någon? – Haha ja
42. Har du kramat någon du tycker om inför folk? – Yes
43. Har du pussat någon i motsatta könet? – ja haha
44. Har du pussat någon i medsatta könet? – si
45. Har du pussat den du tycker om? – haha ja
46. Har du pussat någon inför folk? –  aoup
47. Kysst någon inför folk? – ja
48. Hånglat inför folk? – ja
49. Vem var ditt första hångel med? – pass
50. Hur många har du hånglat med under en kväll? – what?
51. Vem är ditt bästa strul? – pass
52. Och vem är ditt senaste? – Martin
53. Ditt snyggaste hångel? – huh?
54. Skäms du över att hångla inför folk? –
55. Haft sex med någon på offentlig plats? – nej
56. Haft sex överhuvudtaget? – nej
57. Hur gammal var du första gången? – har inte haft de så ;)
58. Hur gammal vill du vara första gången? – vet inte haha
59. Blivit dumpad efter sex? –
60. Har någon av det motsatta könet sett dig naken? – ja de tror jag?
61. Har du gjort något av detta med de medsatta könet?- Naj

Tankar & skit:
62. Har du någon fobi? – haha ja, ganska många faktiskt 
63. Har du någon allergi? – choklad typ :o, kiwi och ananas 
64. Vad tänker du på innan du somnar? – han. 
65. Vad är de första du tänker på när du ser en person? – Hur den är/ser ut.

HÄR SKA BARA TJEJER SVARA!
66. Vad tycker du bäst om att höra att du är snygg eller höra att någon tycker om dig? – både och 
67. En galen kväll med tjejerna eller en mysig kväll med killen? – bådaaa
68. Vad kommer först, killen eller din bästa vän?- Båda
69. Hur ofta tänker du på killar omkring allt annat? - nej asså fattar inte frågan hahah

HÄR SKA BARA KILLAR SVARA!
70. Vad tycker du bäst om att höra att du är snygg eller att någon tycker om dig? -
71. Vad kommer först, tjejen eller träningen? -
72. Hur ofta tänker du på tjejer omkring allt annat? –
73. Runkar du regelbundet? -
Vad väljer du?
74. Oskuld 40+ eller icke oskuld med åldern 13-? –
75. Vänskap eller förhållande? – Asso.. både och.
76. Snyggaste killen/tjejen i stan med sämst personlighet eller fulaste killen/tjejen i stan med finast personlighet? –
78. Vad är sexigast, naket eller underkläder? –
79. Hur gammal är du helst i mellan 7-13? –
Skulle du?
80. Kunna byta liv med någon? –
81. Isåfall vem då? -
82. Vad skulle du göra om du fick byta liv med de motsatta könet för en dag? –
83. Kunna visa dig naken för hela klassen om du fick 10.000 kr? –
84. Pussa en främmande kille på stan? –
85. Kunna sova ute på vintern? –
86. Kunna flytta till ett annat land, vilket isånafall? –
87. Kunna slösa ditt liv på ciggaretter & droger för att du mår dåligt? –

Klädstil:
88. Anser du dig själv vara en speciell stil? – Vissa tillfällen.
89. Vad klär du dig i oftast? – Jeans, nån blus och skinnjacka.
90. Tänker du alltid på vad du tar på dig? – nej, ibland tar jag bara de som ligger högst upp i garderoben haha
91. Klär du dig dyrt? – Nää 
92. Vad kör du på: fashioncorestilen, fjortisstilen, bratstilen, modestilen, vanligt eller något annat? – Hahah vanligt skulle jag väl tro ;)

Senaste 48 timmarna har jag?
93. Pussat någon? – nej
94. Dansat? – ja
95. Fått en kram av en helt okänd? – nej
96. Ringt någon? – aa
97. Blivit uppringd, vem var den senaste? – Ja, mamma
98. Funnit kärleken? – ingen "ny"
99. Kollat på google? – si

SISTA FRÅGAN!
100. Hur lång tid tog detta?- 21 minuuuter

Fått hem min mössaaaa


beställde den på jfr.se för 149:- 

det här med rubriker asså...

är inte alls bra på de känner jag haha...
har precis skrivit spanska glosorna och ska snart sätta på mig myskläder. skolan idag var bra faktiskt, rätt skönt att få tillbaka dom vanliga rutinerna. från och med imorgon ska jag inte äta så mycket sötsaker på vardagarna. isåfall på helgerna för jag känner att det börjar bli lite mycket nu hehe.. och det kan ju leda till att jag hamnar där jag var innan och det vill jag inte direkt.

har börjat lyssna väldigt mycket på Ed Sheeran. han är nog en av mina favoriter just nu, så himla fina texter om ni frågar mig!
Från skolan idaaaag, julia babe


rita lite




isbit?

med ett element på högsta värme, ett täcke och två filtar så tänker man nog att man kommer dö av värme. men nejdå, jag tappar snart känslen i fötterna pga att jag fryser. stabilt.
blir ingen skola för mig idag, huvudet kommer antagligen trilla av närsom, halsen är uppblåst och kan inte andas genom näsan. yääy. och för att förvärra situationen lite till har jag blåsor i hela munnen...
igår iallafall så var de farsdag. jag och jea hälsade på Micke på graven, så fint alla har gjort det! alltid lika tufft att hälsa på honom... åkte sedan hem till mormor och morfar och åt anka för första gången, smakade okej typ. spelade bingo också men som vanligt vann jag ingenting haha.
nej men ska försöka ta mig upp ur sängen utan att bli till is och om jag lyckas med de hörs vi antagligen under dagen ;)



Last night

igår var de fredag haha, för er som hade missat de ;)
efter skolan så tränade jag med mina homies. vi har byggt lite på en ny dans och hoppas verkligen att de fortsätter så bra som de har gått än så länge!
jag och Winnie åkte sedan till maxi och handlade ingredienser till tacos och godis.
åkte hem till Winnie, lagade mat och sånt. trodde jag skulle dö, va så sjukt mätt! vid 11 stack vi till mig, jag packade och sen stack vi tillbaka till Winnie och landade i hennes säng med godiset. båda va så sjukt trötta så vi somnade med alla kläder på osv haha, enligt Winnie så fick hon ingen plats under natten men jo, de tror jag hon fick ;) vaknade tjugo i 10 och skulle va på Sture vid 10 men de hann vi ju inte då. fixade oss lite snabbt, missade första bussen, sprang till Österskans och hann precis med bussen haha. var på Sture, kollade runt lite och tog bussen hem vid 1. nu ligger jag i soffan och ska snart äta något. ska träna vid 5/6 och sen vet jag inte riktigt vad som händer ;)


för mycket sötsaker....

jag är sån som får ångest varje gång jag äter godis, kakor, fet mat eller något sånt. just för att jag inte är nöjd med min kropp och för att jag blir kallad olika saker nästan jämt. och nu den senaste tiden, under Stockholm osv, så har jag ätit alldeles för mycket sötsaker känner jag..

idag var vi iallafall på 035 för den där brandövningen, det gick väl bra(?) eller vad säger man haha..
hade en "föreläsning" om bränder och sånt också. sen åt vi på subway, och åt kladdkaka eftersom att det är kladdkakansdag ;) och sen bakade vi kärleksmums i skolan.
slutade vid 2 ungefär och har inte gjort mycket sens dess. ska iväg på ett ärende snart haha och sen ska jag inte göra mycket mer...






Visar nya saker osv

har märkt att mina videos aldrig blir bra men aja...


why him? :(

detta var inte bra, absolut inte bra...
iallafall, hej!
har precis ätit och ska snart hoppa in i duschen. tränade innan med Winnie, Elvir och Matti. var lite depp på träningen men dom är så jävla bra så dom fick mig på bättre humör! :)
var på ungdomsmottagningen idag, inget speciellt typ(?)
har inte mycket att berätta, tror att jag har gått upp i vikt iallafall. fan. hade äntligen tränat bort allt som jag ville få bort, så ba kommer man in i en sån period då man inte mår bra och tröstäter allt man ser typ... ååååh :/
men ska duscha nu och sen ska jag faktiskt sova!
godnatt 




måste sova

känner att jag måste sova nu men ska bara berätta lite snabbt vad jag gjorde idag. Cissi kom till mig efter att hon hade slutat och uppmuntrade mig med choklad och cola, taack bästi!
vi snackade lite och sånt också, mys.
sedan fixade jag mig lite snabbt och gick till Winnie. vi snackade också haha, men kände att jag behövde de. vi snackade om allt möjligt och det känns så himla bra att veta att hon finns där för mig, världensbästa!
kom hem runt 8 tror jag, kollade i skolkatalogen som har kommit. blev inte alls nöjd men ändå.. och så duschade jag. nu ligger jag i sängen och måste verkligen sova. är hur trött som helst. fast rätt skönt att vi inte har några vanliga lektioner under veckan!
imorgon kanske jag drar till lokalen, mår alltid bättre av att dansa så får se!
puss och godnatt 



Winnies place

Skriver när jag har tid ;)



Bilder från Stockholm

hade inte med mig kameran så fick bli mobilbilder...
















torsdag-söndag

i'm baaaack! 
torsdags - var ju på "hållplats" i Varberg där vi skulle uppträda. Dom hade även massa workshops men jag trodde faktiskt att det skulle vara roligare. Vårt uppträdande gick helt okej, tappade bort lite takter och några steg men what ever. åkte sedan hem till mig och sov där med Winnie och Lovisa.

fredags - vaknade vid halv 6 och var på Anderberg kvart i 7. bussresan var så sjukt lång, ungefär 7 timmar och jag var så himla uppspelt så kunde inte sova haha.. men de var kul! var framme i Stockholm och i fritidsgården (där vi sov) runt 2? kommer inte riktigt ihåg men vi åt osv och sen åkte vi direkt till dansens hus där dom körde battle och jam. det höll på hela kvällen och två av våra kompisar kom till semifinal i battle, så sjukt grymt!
men vi åkte tillbaka till fritidsgården. packade upp och lite sånt, körde basket, dansade och hade allmänt kul!
kvällen/natten var nog de bästa på resan faktiskt haha, har aldrig skrattat så mycket :') så sjukt härliga personer! men somnade runt 5 och vaknade vid 9....

lördagen - åt frukost, fixade oss lite och sen åkte vi in till stan. tog en fika på espresso house, åt på burger king och kollade på street star! allar var så sjukt grymma och jag fick en massa inspiration. tyckte dock att fel vann menmen.. filmade några av danserna och vet inte hur jag gör än med dom, får se. men dom körde även lite jam efter tävlingen också.
åkte "hem", bytte om och gjorde lite olika. försökte iallafall att lära mig olika breaksteg haha, mest dom som innehåller att stå på händer men de gick faktiskt bra ;) somnade runt 6 och vaknade vid 9 ännu en gång...

igår - packade ihop alla saker, städade hela fritidsgården, höll på att skjuta en viss person som jag fick stå ut med hela helgen för jag var så sjukt trött och åt haha...
hade ju bara sovit 7 timmar fredag-söndag och orkade verkligen ingenting. men vi åkte hem iallafall, 7 timmars hemresa också och jag sov typ 2 av dom? var så himla högljutt på bussen haha så kunde inte sova där heller. var hemma runt 8, duschade, åt och gick och la mig. 
skrev lite med Cissi också om en sak som jag också har fått stå ut med hela helgen haha...

det sämsta med redan var nog att vi åt skräpmat hela tiden och att vi sov för lite... och att dom bara hade en dusch som dessutom var sönder så fick duscha i ett handfat... men allt annat var så himla grymt, sikka minnen! och så sjukt härliga människor! vill verkligen göra om det här.

Fler bilder kommer i ett annat inlägg!

idag är jag inte i skolan för mår inte jätte bra över en sak som jag inte tänker ta upp här. kom inte upp ur sängen imorse vilket är lite sorgligt haha... 
men vi hörs mer senare!